Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Jocuri de noroc tip slot - machine

11 ianuarie 2015

Art. 1.1 — (1) Pentru calculul taxei aferente autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, venitul din jocurile de noroc al unui operator licențiat se calculează ca diferența dintre sumele încasate de la jucători cu titlul de taxă de participare la joc și premiile acordate (inclusiv «jack-pot»-ul) pentru fiecare tip de joc pe o zi/lună calendaristică, conform pct. 1 subpct. II din anexa la prezenta ordonanță de urgență - G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
(i) slot-machine Clasa A 2.600 euro
(ii) aparatele electronice atribuitoare de câștiguri cu risclimitat Clasa B 1.500 euro
Art. 3. — (1) Prin joc de noroc se înțelege acea activitate care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: se atribuie câștiguri materiale, de regulă bănești, ca urmare a oferirii publice de către organizator a unui potențial câștig și a acceptării ofertei de către participant, cu perceperea unei taxe de participare directe sau disimulate, câștigurile fiind atribuite în baza regulamentului de joc aprobat de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, denumit în continuare O.N.J.N., prin selecția aleatorie a rezultatelor evenimentelor care fac obiectul jocului, indiferent de modul de producere a acestora.
(2) Sunt incluse în această categorie și acele activități în care beneficiarii premiilor sunt stabiliți pe baza rezultatelor unor evenimente sau concursuri ce se vor produce fără implicarea organizatorilor.
(3) Organizarea oricărei activități care implică existența unuia din următoarele elemente: joc și/sau partidă caracteristice jocurilor de noroc, taxă de participare sau miză, fond de câștiguri sau premii ce urmează a se acorda unui/unor câștigător/câștigători, mijloace de joc specifice jocurilor de noroc (cărți, zaruri, mese de joc și altele), organizatori de activități caracteristice jocurilor de noroc, participanți la aceste activități este permisă doar cu avizul Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N.”
Art. 4. - (1) Prin taxa de participare directa se intelege suma de bani perceputa direct de la participant de catre organizator in schimbul dreptului de participare la joc.
(2) Prin taxa de participare disimulata se intelege orice suma incasata sau solicitata suplimentar fata de contravaloarea perceputa de la aceeasi persoana de acelasi operator economic pentru vanzarea unor bunuri ori produse sau pentru efectuarea unor servicii similare ori identice, indiferent daca aceasta este incasata sau solicitata direct de catre organizatorul activitatii ori de catre o alta persoana care participa sub orice forma la desfasurarea activitatii, avand ca finalitate permisiunea dreptului de participare la jocul de noroc.
Art. 5. (5) Sunt permise ca instrumente de plată care concură la exploatarea jocurilor de noroc, definite la art. 10 alin. (1), instrumentele de plată utilizate în sistemul financiar-bancar (ordine de plată, viramente, foi de vărsământ), mijloacele bănești, inclusiv cardurile bancare, cu condiția ca toate mijloacele de plată utilizate și mijloacele bănești, inclusiv cardurile bancare, utilizate de persoanele fizice majore participanți la jocul de noroc, să conțină informații despre persoana fizică care a operat cu instrumentul de plată.
Art. 10. - (1) Jocurile de noroc se clasifica dupa cum urmeaza:
a) jocuri loto — joc tradițional
b) pariuri, — joc tradițional
c) jocuri de noroc caracteristice cazinourilor
d) jocuri de noroc caracteristice cluburilor de poker
e) jocurile tip slot-machine: — jocuri tradiționale — de două tipuri, respectiv:
(i) slot-machine dacă evenimentele sunt organizate în prezența fizică a participanților prin intermediul mașinilor, utilajelor și instalațiilor specifice, care vor fi operate în locații specializate în care se poate desfășura activitatea de jocuri de noroc, iar câștigul este nelimitat și depinde de hazard; si
(ii) aparatele electronice atribuitoare de câștiguri cu risc limitat, dacă evenimentele sunt organizate în prezența fizică a participanților prin intermediul mașinilor, utilajelor și instalațiilor specifice, care nu vor fi operate în locațiile specializate în care se poate desfășura activitatea de jocuri de noroc, iar câștigul este limitat și depinde de hazard.
f) jocurile bingo desfășurate în săli de joc
g) jocurile bingo organizate prin intermediul rețelelor de televiziune
h) jocurile loto — la distanță
i) jocurile de tip cazinou
j) pariurile în cotă fixă — la distanță
k) pariurile mutuale — la distanță
l) pariurile în contrapartidă — la distanță
m) jocurile bingo și keno
n) tombola
o) orice alte tipuri de jocuri de noroc, respectiv jocuri noi sau combinații de jocuri definite la lit. a)—n) și pentru care un organizator obține licență și autorizație de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. din România
p) jocurile de noroc temporare
(4) Se va înființa o fundație de interes public, din care vor face parte, la cerere, membrii Consiliului Consultativ de pe lângă O.N.J.N., al cărui obiectiv principal va fi respectarea măsurilor privind jocurile de noroc responsabile social, adoptate de Comitetul European pentru Standardizare. Organizatorii de jocuri de noroc licențiați sunt obligați să transfere în contul fundației următoarele contribuții anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanță licențiați din Clasa I — 5.000 de euro anual;
(ii) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc tradiționale și la distanță licențiați din Clasa II — 1.000 de euro anual;
(iii) jocurile la distanță monopol de stat Clasa III — 5.000 de euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc tradiționale licențiați — 1.000 de euro anual.
(6) Termenul de plată a sumelor prevăzute la alin. (4) este 15 decembrie a fiecărui an, iar termenul pentru operatorii care au obținut licență după această dată trebuie să fie la obținerea licenței.
(7) Furnizorii de orice tip de servicii în domeniul jocurilor de noroc, inclusiv furnizorii de comunicații (furnizorii de servicii internet, de servicii de telefonie fixă sau mobilă, furnizorii de servicii radio sau TV și de servicii prin cablu), precum și procesatorii de plăți sunt obligați să respecte deciziile Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N.
Art. 11. — (1) Nu sunt considerate jocuri de noroc și sunt permise fără autorizare următoarele tipuri de jocuri:
a) tombolele organizate în școli, în grădinițe sau în alte colectivități, precum si cele organizate de asociații sau fundații nonprofit și care au un caracter distractiv și nonprofit pentru organizatori. Caracterul tombolei este considerat nonprofit atunci când suma totală a taxei de participare este egală cu suma totală a premiilor câștigate, același principiu aplicându-se și atunci când este vorba de bunuri sau altele asemenea;
b) jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor mașini, aparate, dispozitive de orice fel și care nu presupun câștiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea forței, inteligenței și dexterității participantului;
c) acțiunile organizate de diferiți operatori economici, în condițiile legii, în scopul stimulării vânzărilor și care nu presupun taxă de participare, respectiv niciun fel de cheltuială suplimentară din partea participanților și nici majorarea prețului pe care produsul l-a avut anterior desfășurării acțiunii publicitare;
d) jocurile de amuzament sau de natură sportivă, în care este necesar ca jucătorii să manifeste cunoștințe și abilități de îndemânare și care nu se bazează cu precădere pe hazard.
(2) Pentru acțiunile publicitare organizate de diferiți operatori economici, în condițiile prevăzute la lit. c) a alin. (1), se instituie obligativitatea obținerii în prealabil a unui aviz de la Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N.
Art. 12. — (1) Licența de organizare a jocurilor de noroc se acordă operatorului economic care îndeplinește condițiile pentru organizarea activităților ce fac obiectul prezentei ordonanțe de urgență și este valabilă 10 ani de la data acordării, excepție făcând jocurile de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. p) unde valabilitatea este de 3 luni pentru jocurile de noroc temporare, cu condiția plății taxei de autorizare conform prevederilor art. 14.
(2) Operatorii economici organizatori de jocuri de noroc vor înștiința O.N.J.N., în termen de 48 de ore prin depunerea online sau în 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, pentru depunerea prin poștă sau la registratura O.N.J.N., despre orice modificare adusă datelor inițiale în baza cărora a fost emisă licența de organizare a jocurilor de noroc sau autorizația de exploatare a jocurilor de noroc, după caz.
(3) Autorizația de exploatare a jocurilor de noroc este valabilă un an de la data acordării, excepție făcând jocurile de noroc definite la art. 10 alin. (1) lit. p) unde valabilitatea este de 3 luni pentru jocurile de noroc temporare, după cum urmează:
e)in cazul jocurilor tip slot-machine: pentru fiecare mijloc de joc.
(4) Prin data acordarii se intelege data de intai a lunii urmatoare celei in care, dupa ce s-a analiza, s-a avizat favorabil documentatia depusa de operatorul economic, si s-a efectuat plata sumelor datorate anticipat de operatorul economic, conform prevederilor art. 14.
Art. 13 (1) Acordarea licenței de organizare a jocurilor de noroc, respectiv acordarea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc se realizează cu perceperea de taxe. Organizatorii de jocuri de noroc au obligativitatea să întocmească și să depună la O.N.J.N. o declarație lunară, la data și sub forma unui formular-tip, aprobată prin ordin al Președintelui O.N.J.N., însușită de administratorul societății — pentru jocurile de noroc tradiționale sau de persoana autorizată — pentru jocurile de noroc la distanță, în care să evidențieze veniturile din jocuri de noroc așa cum sunt ele definite la art. 11din prezenta ordonanță de urgență, precum și suma ce trebuie achitată pentru plata taxei de licență și de autorizare pe fiecare tip de joc de noroc în parte.
(3) Taxele percepute pentru obținerea licenței de organizare a jocurilor de noroc și a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, taxa de acces prevăzută la alin.(4) din prezentul articol, precum și celelalte taxe prevăzute în prezenta ordonanță de urgență constituie venit la bugetul de stat. Un procent de 5% din taxele percepute pentru obținerea licenței de organizare a jocurilor de noroc și a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, precum și din taxa de acces prevăzută la alin. (4) din prezentul articol, se alocă anual prin legea bugetului de stat, astfel: 1% la Ministerul Culturii pentru Fondul cinematografic și pentru Programul Național de Restaurare a Monumentelor Istorice, 2% la Ministerul Educației Naționale și 2% la Ministerul Tineretului și Sportului. Sumele se virează lunar din buget la nivelul încasărilor.
(4) Organizatorii de jocuri de noroc tradiționale caracteristice cazinourilor și cluburilor de poker, permit accesul în locațiile autorizate numai pe baza unui bilet de intrare, valabil pentru 24 de ore, pentru fiecare persoană. Valoarea biletului de intrare este stabilită conform pct. 4 lit. B din anexa la prezenta ordonanță de urgență.

A. Taxe anuale percepute pentru activitatile din domeniul jocurilor de noroc:
I. Taxe aferente licentei de organizare a jocurilor de noroc (anuale):
G. Pentru jocurile tip slot-machine: 20.000 euro
Licență Clasa a 2-a: pentru persoanele juridice implicate în domeniul jocurilor de noroc tradiționale și la distanță, precum și organismelor de evaluare a conformității acreditate în acest scop de către RENAR, denumite «firme specializate în domeniu». Se acordă:
(i) operatorilor care oferă management și facilități de găzduire pe platforma de jocuri 6.000 euro/an;
(ii) operatorilor economici care desfășoară activitățile prevăzute la art. 20 alin. (1) din prezenta ordonanță de urgență 6.000 euro/an;
(iii) procesatorilor de plăți 6.000 euro/an;
(iv) firmelor producătoare și/sau distribuitoare de software specializat în domeniul jocurilor de noroc 6.000 euro/an;
(v) afiliaților 6.000 euro/an;
(vi) certificatori 6.000 euro/an;
(vii) auditori 6.000 euro/an;
(viii) organismelor de evaluare a conformității acreditate în acest scop de către RENAR 6.000 euro/an.
II. Taxe aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale):
G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
(i) slot-machine Clasa A 2.600 euro
(ii) aparatele electronice atribuitoare de câștiguri cu risc limitat Clasa B 1.500 euro
TAXE SPECIALE
C. Taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slotmachine: 400 euro/post autorizat/an, care se achită de organizator odată cu taxa de licență
B. Valoarea minima a capitalului social subscris si varsat la data solicitarii cererii de obtinere a licentei de organizare a jocurilor de noroc)
E. Pentru organizatorii care exploateaza jocurile tip slot-machine: 30.000 lei
In situatia in care acelasi organizator solicita licenta de organizare a jocurilor de noroc care implica utilizarea mai multor categorii de mijloace de joc, conditia de existenta a unei valori minimale a capitalului social subscris si varsat la data cererii de obtinere a licentei de organizare a jocurilor de noroc se aplica cumulativ.
Valoarea în lei atât a taxelor pentru jocuri de noroc, cât și a garanțiilor stabilite în moneda euro se determină prin transformarea sumelor exprimate în echivalent euro, pe baza cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Acest curs se utilizează pe toată durata anului următor.”

(1) Licențele de organizare a jocurilor de noroc pe tipuri de activități acordate operatorilor economici până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență își mențin valabilitatea până la data expirării, cu condiția plății în cuantumul prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009, astfel cum a fost modificată prin intermediul prezentei ordonanțe de urgență, a taxelor anuale aferente licențelor de organizare a jocurilor de noroc, scadente în intervalul cuprins între intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și expirarea licențelor.
(2) Cuantumul și modalitatea de calcul al taxelor pentru autorizațiile de exploatare a jocurilor de noroc acordate operatorilor economici până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se mențin până la expirarea termenului de valabilitate a acestora și sunt cele prevăzute de legislația în vigoare la data emiterii respectivelor autorizații. Pentru obținerea unei noi autorizații vor fi respectate cuantumurile și modalitatea de calcul prevăzute în prezenta ordonanță de urgență.

Art.14 (2) Taxele aferente activitatilor din domeniul jocurilor de noroc se platesc de catre operatorii economici organizatori, dupa cum urmeaza:
a)taxa aferenta licentei de organizare a jocurilor de noroc:
(i)pentru primul an, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata;
(ii) pentru anii urmatori, cu 10 zile inainte de expirarea anului precedent;
b)taxa anuala aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc:
(v) pentru jocurile de noroc tip slot-machine, taxa sedatorează pentru fiecare mijloc de joc și se plătește în 4 rate trimestriale egale, astfel:
A. pentru primul trimestru — până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată;
B. pentru celelalte trimestre — până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din semestru (respectiv 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie și 25 decembrie) pentru trimestrul următor;
C. pentru plata în avans integral a taxei anuale aferentă autorizației de exploatare a jocurilor de noroc caracteristice jocurilor tip slot-machine, datorată pentru fiecare mijloc de joc, se acordă o bonificație de 10% din suma anuală ce trebuie achitată la bugetul de stat;
d) sumele incasate de organizatorii de jocuri de noroc din taxa de acces prevazuta la art. 13 alin. (4) se vireaza in totalitate la bugetul de stat, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, pentru luna anterioara.
Art. 15. - (1) Pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc trebuie ca:
a)operatorii economici sa faca dovada:
(i) existentei ca obiect principal de activitate a organizarii de jocuri de noroc;
(ii) existentei avizului organelor de politie acordat reprezentantilor legali ai
persoanei juridice, eliberat in conditiile prevazute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
(iii)constituirii capitalului social subscris si varsat in cuantumul prevazut in prezenta ordonanta de urgenta;
b)reprezentantii legali ai persoanei juridice sa depuna o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca:
(i) operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotarare definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;
(ii)nu se afla intr-o stare de incompatibilitate, astfel cum acestea sunt reglementate de lege;
(iii) identitatea beneficiarilor reali, astfel cum sunt definiți în Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării terorismului, republicată, cu modificările ulterioare, precum și faptul că aceștia nu au fost condamnați printr-o hotărâre definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea pentru o infracțiune prevăzută de prezenta ordonanță de urgență sau pentru o altă infracțiune săvârșită cu intenție pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea și nu se află într-o stare de incompatibilitate, astfel cum sunt reglementate de lege;
(iv) împotriva persoanei juridice sau a reprezentanților acesteia nu au fost luate măsuri administrative în domeniul jocurilor de noroc sau nu se află în procedura de aplicare a unor măsuri administrative, în conformitate cu prezenta ordonanță de urgență, pentru o perioadă de un an înainte de data depunerii cererii de licență;
(v) în ultimii 3 ani nu au fost acționari și/sau administratori, la societăți care au declarat faliment
c) reprezentanții legali ai persoanei juridice să depună certificatele de cazier judiciar sau alte acte emise de autoritățile competente pe a căror rază de competență se află ultimul domiciliu/sediu social cunoscut, din care să rezulte că împotriva oricăruia dintre reprezentanții legali ai persoanei juridice nu s-a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, în România sau într-un stat străin, pentru o infracțiune prevăzută de prezenta ordonanță de urgență sau pentru o altă infracțiune săvârșită cu intenție pentru care a fost aplicată o pedeapsă de minimum 2 ani cu închisoarea;

(2) Pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, operatorii economici trebuie sa faca dovada ca:
a)detin licenta de organizare a jocurilor de noroc valabila la data depunerii cererii pentru obtinerea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc sau au depus cerere pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc;
b)spatiul propus este inregistrat la oficiul registrului comertului de catre organizatorul in cauza conform prevederilor legale in vigoare pentru desfasurarea activitatilor comerciale in cadrul imobilelor si indeplineste cerintele prevazute in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
c)spatiul propus nu este situat in incinta unui asezamant de invatamant, inclusiv campusurile aferente acestuia, unor asezaminte de cultura, arta, sanatate, cu caracter social, de culte religioase si altele asemenea sau in perimetrul delimitat destinat acestora; se interzice desfasurarea de jocuri de noroc in spatii care datorita amplasarii ar conduce la obstructionarea traficului sau la limitarea liberului acces catre alte locatii de interes (intrari in imobile, pasaje pietonale, statii ale mijloacelor de transport in comun etc.); in mod exceptional se admite organizarea de jocuri de noroc in cinematografe, sali de spectacole, Sali de sport, case de cultura si altele de acest fel, cu conditia sa fie asigurate cumulativ urmatoarele conditii: acces separat pentru jucatori, sa nu fie deranjate in vreun fel celelalte activitati si sa poata fi restrictionat total accesul minorilor;
d)activitatea de tip cazinou urmeaza a se organiza in imobile care nu au destinatia de locuinta sau in locatii care fac parte din hoteluri avand o clasificatie, conform normelor nationale in vigoare, de cel putin 3 stele;
e)mijloacele de joc si locatiile/spatiile propuse indeplinesc conditiile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta si in normele de aplicare a acesteia;
f) mijloacele de joc tip slot-machine sunt conectate prin intermediul unor programe informatice ndependente, unice la nivelul societății organizatoare, cu obligativitatea centralizării într-un sistem informatic centralizator amplasat pe teritoriul României a informațiilor care să evidențieze: fiecare mijloc de joc conectat, locația în care este exploatat, totalul taxelor de participare colectate și totalul premiilor acordate, inclusiv jack-pot. Sistemul informatic centralizator, prin grija și pe seama organizatorului, va fi conectat la un terminal situat la O.N.J.N., pus la dispoziție gratuit de organizatori, și va conține, va raporta și va permite accesul la informații privind: totalul taxelor de participare colectate zilnic, totalul premiilor acordate zilnic, precum și evidența terminalelor interconectate în sistem (numărul acestora și adresa la care sunt exploatate fiecare). Cu cel puțin 5 zile înainte de ședința Comitetului de Supraveghere al O.N.J.N., fiecare mijloc de joc pentru care se solicită autorizarea trebuie să fie identificat în sistemul informatic centralizator. Orice modificare ulterioară va fi comunicată O.N.J.N.-ului cu cel puțin 5 zile înainte de a fi operațională. Toate mijloacele de joc tip slot-machine vor fi conectate la sistemul informatic centralizator de la O.N.J.N. Termenul de conectare precum și procedura ce trebuie îndeplinită pentru conectarea jocurilor de tip slot-machine va fi stabilit prin ordin al președintelui O.N.J.N.
(3) Prevederile alin. (2) lit. a) nu se aplica in situatia in care se solicita in acelasi timp atat acordarea licentei de organizare a jocurilor de noroc, cat si acordarea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc.
(4) Nu se acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, in situatia in care operatorii economici organizatori:
a)inregistreaza la data depunerii cererii pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, obligatii de plata restante fata de bugetul general consolidat;
b)nu au constituit garantia pentru acoperirea riscului de neplata a obligatiilor
fata de bugetul general consolidat, in cuantumul, in forma si la termenul prevazut in prezenta ordonanta de urgenta.
..........
d) au fost sancționați cu revocarea licenței sau au primit o sancțiune pentru desfășurarea de activități de jocuri de noroc fără licență
„(6) Numărul minim de mijloace de joc, locații sau dotări tehnice pentru care se poate solicita autorizarea este:
a) pentru jocurile tip slot-machine, numărul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de același operator economic este de 100 de slot-machine, care pot fi exploatate în cadrul aceleiași locații sau în locații diferite. Dacă numărul autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc plătite de organizator scade sub numărul prevăzut în prezenta ordonanță de urgență, licența de organizare a jocurilor de noroc se revocă de drept, fără îndeplinirea altor proceduri prealabile.
Numarul de slot-machine, pentru fiecare locatie, este de:
(i) sală de jocuri — minimum 20 slot-machine pentru municipiul București sau minimum 15 slot-machine în alte locații decât municipiul București. Pentru spațiile în care se desfășoară acest gen de activitate, ca activitate principală, în aceste locații se pot desfășura și alte activități economice, inclusiv cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență. Pentru această categorie se va acorda Autorizație Clasa A, conform punctului 1 subpunctul II din anexa ce face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență;
(ii) maximum trei aparate electronice atribuitoare de câștiguri cu risc limitat, pentru spațiile în care se desfășoară alte activități cu caracter economic, amplasarea, organizarea și exploatarea mijloacelor de joc respective fiind realizate distinct în cadrul locației numai de către un singur organizator. Pentru această categorie se va acorda Autorizație Clasa B, conform punctului 1 subpunctul II din anexa la prezenta ordonanță de urgență;
(iii) maximum cinci slot-machine, pentru locațiile autorizate pentru activitatea de pariuri. Pentru această categorie se va acorda Autorizație Clasa A, conform punctului 1 subpunctul II de la anexa ce face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență;
(iv) minimum 50 de mijloace de joc interconectate în sistemul de joc «jack-pot», în situația în care mijloacele de joc sunt exploatate în cel puțin două locații;
(v) minimum două terminale (posturi) de joc pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite într-o singură entitate și la care exploatarea se realizează de la mai multe terminale (posturi) de joc;
(vi) minimum două slot-machine, pentru locațiile autorizate pentru activitatea de jocuri de noroc definite la art. 10 alin. (1) litera p). Pentru această categorie se va acorda Autorizație Clasa A, conform punctului 1 subpunctul II din prezenta ordonanță de urgență
(7) Pentru jocurile tip slot-machine care sunt construite într-o singură entitate și sunt exploatate de la mai multe terminale (posturi) de joc, autorizația de exploatare a jocurilor de noroc se acordă pentru întreaga entitate sau pentru fiecare post, funcție de aprobarea de tip care va fi acordată de Biroul Român de Metrologie Legală sau de către firme specializate în domeniu, conform prevederilor art. 19 alin. (1) din prezenta ordonanță de urgență, iar taxa de autorizare se datorează pentru fiecare terminal (post) în parte, fiecare fiind inclus în calculul numărului minim de mașini prevăzut în prezentul alineat.
(8) Licența de organizare și autorizația de exploatare a jocurilor de noroc permit operatorului economic care le-a obținut să desfășoare activitatea pe întregul teritoriul României, fără a fi necesară obținerea de autorizații, aprobări, taxe suplimentare, avize ori licențe din partea altor autorități. Anterior începerii activității pe raza unei localități, operatorul economic licențiat în condițiile prezentei ordonanțe de urgență va informa, în termen de 5 zile, prin adresă, autoritatea administrației publice locale competente despre începerea activității, comunicându-i data începerii activității și transmițându-i copii de pe licența și autorizația de exploatare a jocurilor de noroc.
Art. 16. - (1) Operatorii economici care dețin licență de organizare a jocurilor de noroc și exploatează, pe bază de autorizație de exploatare a jocurilor de noroc, jocuri tip slot-machine, pot organiza sisteme de tip „jack-pot” prin interconectarea jocurilor tip slot-machine dintr-o locație, dacă se utilizează sisteme de joc de tip „mistery”, sau a aparatelor de același tip, dacă se utilizează sisteme de joc de tip „progresiv”. Organizatorii sistemelor de tip „jack-pot”, pentru fiecare sistem, vor notifica acest fapt O.N.J.N.-ului anterior începerii exploatării activității, parametrii de definire a algoritmului aleatoriu de acordare a premiilor, precum și valoarea maximă a premiilor ce poate fi atinsă, seriile jocurilor tip slot-machine interconectate în sistem și locația/locațiile în care sunt exploatate acestea. Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligați să informeze O.N.J.N. cu privire la mutarea mijloacelor de joc pentru care dețin autorizație de exploatare anterior realizării operațiunii.
(2) In cadrul sistemelor de tip „jack-pot“ se pot interconecta numai jocuri tip slot-machine apartinand aceluiasi operator economic si numai in perioada in care pentru acestea exista autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc valabila.
(3) Pentru organizarea sistemului de tip „jack-pot“ este necesara indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii minime: acelasi sistem de conectare on-line a mijloacelor de joc, avand acelasi protocol de comunicare, software specializat si algoritm aleatoriu de acordare a premiului, precum și obligativitatea ca rezultatul din sistemul de „jack-pot” să nu poată fi transferat automat în poziția credit a mașinii de joc. Pentru acordarea premiului „jack-pot”, slot-machine se va bloca, iar casierul va solicita datele jucătorului pentru întocmirea procesului-verbal ocazionat de plata premiului.
Art. 17. - „(1) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate dispune anularea licenței de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, după caz, atunci când se constată că la data acordării acesteia solicitanții au oferit informații incorecte sau inexacte, care, dacă ar fi fost cunoscute, ar fi condus la neacordarea licenței de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, după caz. În această situație, o nouă solicitare de autorizare poate fi făcută după cel puțin 5 ani de la data la care decizia de anulare devine definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau de la data hotărârii judecătorești definitive și irevocabile. Efectele anulării nu se răsfrâng asupra premiilor acordate participanților la jocurile de noroc care au acționat cu bună-credință. În cazul anulării licenței sau a autorizației de organizare a jocurilor de noroc, sumele încasate de organizator vor fi confiscate și se fac venit la bugetul de stat.
(2) Comisia poate dispune, in functie de consecintele produse, masura revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc in una dintre urmatoarele situatii:
a)neindeplinirea obligatiilor de plata fata de bugetul general consolidat sau plata acestora, conform prevederilor legale in vigoare, cu o intarziere mai mare de 30 de zile de la data la care obligatiile respective sunt scadente in conditiile legii;
b)organizatorul nu mai are ca obiect de activitate principal organizarea de jocuri de noroc;
c)dupa retragerea avizului organelor de politie acordat reprezentantilor legali ai persoanei juridice, acestia isi mentin pozitia respectiva dupa parcurgerea unui interval de 30 de zile de la data comunicarii retragerii avizului;
d)impotriva persoanei juridice s-a pronuntat o hotarare definitiva de condamnare
pentru care nu a intervenit reabilitarea;
e)reprezentantii legali ai operatorului economic se afla intro stare de incompatibilitate pentru o perioada mai mare de 30 de zile de la data la care a intervenit starea de incompatibilitate;
f)mentinerea pozitiei detinute pentru mai mult de 30 de zile de catre oricare dintre asociatii sau reprezentantii legali ai persoanei juridice impotriva carora s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, in Romania sau intr-un stat strain, pentru o infractiune prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta sau pentru o alta infractiune savarsita cu intentie pentru care a fost aplicata o pedeapsa de minimum 2 ani cu inchisoarea;
g)organizarea de jocuri de noroc frauduloase;
h)neconstituirea garantiei in cuantumul, in forma si la termenul prevazut in prezenta ordonanta de urgenta;
h1) constatarea unor nereguli in ceea ce priveste evidentierea castigurilor acordate, retinerea la sursa a sumelor aferente si neplata acestora sau plata cu o intarziere mai mare de 30 de zile, precum si in ceea ce priveste nerespectarea
oricaror conditii de licentiere si autorizare stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta sau prin alte reglementari specifice;
h2) constatarea in activitatea de jocuri de noroc a nerespectarii prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si
pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de
terorism, cu modificarile si completarile ulterioare;
(3) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N poate dispune, pentru o perioada de cel mult 6 luni, masura suspendarii licentei de organizare a jocurilor de noroc pentru nerespectarea, in mod repetat, de catre organizator a prevederilor art. 13 alin. (4), (5), (6) sau (7), pentru nerespectarea regulamentelor de joc care au facut obiectul aprobarii, avand ca rezultat prejudicierea participantilor la jocul de noroc respectiv, sau a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc in cazurile pentru care s-a prevazut prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta masura de suspendare a autorizatiei, dupa caz.
(4) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N poate dispune masura suspendarii sau revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc, dupa caz, la solicitarea:
- Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, pentru nerespectarea prevederilor legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarea actelor de terorism, constatata prin acte administrative ramase definitive in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
- Agenției Naționale de Administrare Fiscală
- organelor de poliție specializate în investigarea criminalității economice din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române din Ministerul Afacerilor Interne.
(7) Dupa revocarea licentei de organizare a jocurilor de noroc in situatiile prevazute la alin. (2), o noua solicitare poate fi facuta dupa cel putin un an de la data la care decizia de revocare a ramas irevocabila in sistemul cailor de atac.
(8) Neprezentarea la directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice a documentelor care atesta plata obligatiilor pentru care termenul prevazut la art. 14 alin. (2) este data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata atrage revocarea aprobarii acordate de comisie, fara a se mai emite licenta de organizare a jocurilor de noroc sau autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc respectiva, dupa caz.
(9) Dupa revocarea licentei de organizare a jocurilor de noroc, pe perioada suspendarii autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si dupa incetarea activitatii de jocuri de noroc, sub orice forma, operatorii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligati sa achite diferenta ramasa de plata din taxa anuala aferenta autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(11) Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. instituie o „listă neagră” a organizatorilor de jocuri de noroc nelicențiați în România. „Lista neagră” care conține organizatorii de jocuri care desfășoară ori au desfășurat activități de jocuri de noroc nelicențiate va fi inițiată la propunerea direcțiilor de specialitate din cadrul O.N.J.N., iar aprobarea pentru introducerea și eliminarea din „lista neagră” se va face cu respectarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, ale normelor de aplicare ale acesteia și ale ordinului președintelui O.N.J.N. O.N.J.N. va publica pe site-ul propriu „lista neagră” actualizată a acestor organizatori nelicențiați.
Art. 19. - (1) Controlul tehnic al mașinilor, instalațiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc și al altor mijloace de joc, cu excepția celor pentru care există certificate recunoscute la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, în Turcia sau într-un stat care este parte contractantă la Acordul privind Spațiul Economic European sau al programelor informatice care nu fac parte integrantă din mijlocul de joc respectiv, se exercită de către Biroul Român de Metrologie Legală sau de către organisme de evaluare a conformității acreditate în acest scop de către Asociația de Acreditare din România — Organismul Național de Acreditare, denumite în continuare firme specializate în domeniu și aprobate de Comitetul de Supraveghere al O.N.J.N. Condițiile legale pe care trebuie să le îndeplinească organismele de evaluare a conformității acreditate în acest scop de către Asociația de Acreditare din România — Organismul Național de Acreditare, denumit în continuare RENAR, se stabilesc prin ordin al președintelui O.N.J.N.
(2) Utilizarea de programe informatice, altele decat cele pentru care controlul tehnic se efectueaza in conditiile alin. (1), se realizeaza pe raspunderea exclusiva a organizatorilor. Odata cu solicitarea de autorizare a jocurilor de noroc care implica utilizarea acestor programe informatice, organizatorul va prezenta comisiei un document din care sa rezulte dreptul de utilizare acordat organizatorului de catre detinatorul de drept al programului informatic.
Art. 20. - (1) Operatorii economici care desfășoară activități de: producție, distribuție, reparații și întreținere pentru mijloacele de joc, import, export, achiziție intracomunitară, livrare intracomunitară sau alte activități cu componente sau mijloace de joc, în scopul comercializării sau utilizării, sub orice formă, pe teritoriul României, sunt obligați să obțină licență de la Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. De asemenea, au obligația ca în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării operațiunilor de producție, import, export, achiziție sau livrare intracomunitară în documentele contabile, sau a operațiunilor de comercializare ori utilizare sub orice formă pe teritoriul României, conform prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, să declare aceste mijloace de joc O.N.J.N., conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență.
(2) Introducerea pe teritoriul României de mijloace de joc sub orice formă se declară cu 15 zile lucrătoare înainte de realizarea operațiunii O.N.J.N., în condițiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență, și se poate realiza numai în condițiile în care se face dovada înregistrării declarației respective la registratura O.N.J.N.
(3) Se interzic producerea, importul, distribuirea, deținerea, instalarea de mijloace de joc pe teritoriul României, în scopul organizării de jocuri de noroc, astfel cum acestea sunt definite prin prezenta ordonanță de urgență, fără licență și fără notificarea O.N.J.N. Scopul organizării jocurilor de noroc se prezumă dacă mijlocul de joc este identificat la sediul social, la punctele de lucru, în anexele acestora sau în mijloacele de
transport utilizate de operatorii economici care au în obiectul de activitate organizarea de jocuri de noroc, precum și în orice spațiu public în care se află mijloace de joc, indiferent de proprietarul acestora.
(4) Operatorii economici care vand sau cumpara mijloace de joc sunt obligati sa declare mijloacele de joc care fac obiectul tranzactiei Oficiului, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, in termen de 15 zile lucratoare de la realizarea acesteia.
(5) Detinatorii de drept ai mijloacelor de joc care au facut anterior obiectul autorizarii si care, indiferent de motivele care stau la baza acestei decizii (casare, export, stocare, conservare etc.), nu mai doresc sa exploateze sau sa puna la dispozitie, sub orice forma, respectivele mijloace de joc sunt obligati sa declare aceste mijloace de joc Oficiului, conform prevederilor normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, in termen de 15 zile lucratoare de la data expirarii autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(7) În perioada de valabilitate a licenței, un organizator de jocuri de noroc își poate vinde echipamentul pentru jocuri de noroc doar unui producător sau importator — titular de licență în conformitate cu prezenta ordonanță de urgență — sau unei persoane din afara teritoriului național.
(8) Echipamentele pentru jocuri de noroc și echipamentele de comunicații, care sunt deținute ori sunt folosite pentru organizarea sau exploatarea jocurilor de noroc fără autorizație, vor fi confiscate în favoarea statului, indiferent de dreptul de proprietate.
Art. 21. - (1) Raspunderea pentru organizarea si exploatarea jocurilor de noroc in conditiile prezentei ordonante de urgenta revine in totalitate persoanelor juridice care detin licenta de organizare a jocurilor de noroc.
(2) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa asigure jucatorilor participarea la joc cu sanse egale, la mize egale, jucate pe elemente aleatorii sau, in cazul pariurilor, pe elemente de hazard si de abilitate a jucatorilor.
(3) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati:
a)sa desfasoare exploatarea activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, indiferent de tipul acestora, numai cu personal utilizat pe baze contractuale si sa tina o evidenta unitara a activitatii desfasurate, organizata la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numarul de locatii in care se desfasoara activitatea;
b)sa faca dovada detinerii legale in proprietate sau in folosinta prin asociere in participatiune, pe baza unui contract de leasing sau prin contract de inchiriere, pentru mijloacele de joc pentru care au fost autorizati si pentru instalatiile auxiliare aferente, cu exceptia programelor informatice care pot fi utilizate pe baza de licenta;
c)sa nu utilizeze denumirea de „cazinou“, „casino“ sau derivate din acestea, cu exceptia organizatorilor care exploateaza acest gen de activitate si numai pentru locatiile autorizate in acest sens.
(6) Partenerii, acționarii, membrii echipei manageriale și ai corpului de control al organizatorului licențiat de jocuri de noroc, proprietarul sau chiriașul unui local în care se desfășoară jocuri de noroc, angajații operatorului de jocuri de noroc și personalul O.N.J.N., nu pot participa la jocuri de noroc operate în România
Art. 22. - (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (2), art. 12 alin. (2) și la art. 11 alin. (2) și (3) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 40.000 lei.
(2) Nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 20 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei, iar mijloacele de joc respective si/sau sumele provenite din operatiunile economice aferente, dupa caz, se confisca.
(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei si posibilitatea aplicarii sanctiunii complementare potrivit alin.(4):
a) alterarea mijloacelor de joc sau modificarea de orice natura adusa acestora, a echipamentelor tehnice, a evidentelor de gestiune a participantilor, a castigurilor acordate si a sumelor aferente operatiunilor desfasurate, precum si asupra elementelor de sansa, hazard, a sistemelor de identificare a clientilor ori de gestionare a operatiunilor financiare efectuate de acestia sau a oricaror cerinte stabilite si impuse prin reglementarile specifice acestui domeniu;
(4) La constatarea savarsirii oricareia dintre faptele contraventionale prevazute la alin. (3), comisia poate dispune, in functie de consecintele produse, masura revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc.
Art. 23. - (1) Desfasurarea fara licenta sau autorizatie a oricareia dintre activitatile din domeniul jocurilor de noroc constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda.
(2) Constituie infractiune si se pedepsesc cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda urmatoarele fapte:
a) organizarea de jocuri de noroc prin intermediul retelelor de radio ori prin intermediul altor mijloace de transmisie asimilate;
b) organizarea de pariuri bazate pe rezultatele unor concursuri clandestine organizate in alte conditii decat cele prevazute de normele legale in vigoare;
c) organizarea de jocuri clandestine ale caror rezultate pot fi influentate prin dexteritatea manuitorului mijloacelor de joc in scopul obtinerii unor venituri;
d) organizarea de jocuri de bingo, in baza aceleiasi autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, in mai mult de o locatie;
e) organizarea de jocuri-concurs cu castiguri de orice fel prin intermediul liniilor telefonice sau al altor sisteme de telecomunicatie, televiziune ori radio, prin care se conditioneaza obtinerea unor avantaje materiale ca rezultat al raspunsurilor formulate la intrebari de cultura generala, inteligenta sau perspicacitate si care presupun o taxa de participare.
Art. 25. - Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda fapta oricarei persoane care:
a)altereaza sau inlocuieste prin orice mijloc rezultatul unui joc dupa ce acesta a fost stabilit;
b)plaseaza sau modifica o miza dupa ce rezultatul unui joc a fost stabilit;
c)foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri orice dispozitiv prin a carui utilizare sunt alterate elementele de sansa si metodele de selectie prin care se modifica rezultatul jocului, suma sau frecventa platii intr-un joc de noroc;
d)foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri jetoane – sau orice alt suport material al taxei de participare la jocurile respective - false, stiind ca acestea sunt falsificate;
e)organizeaza sau exploateaza jocuri frauduloase.
f) comunica autoritatilor competente informatii false cu privire la activitatea de jocuri de noroc pe care o desfasoara, organizeaza sau o exploateaza, refuza sa furnizeze informatiile solicitate ori obstructioneaza controlul efectuat de organele cu atributii de supraveghere si control in acest domeniu;
g) comunica autoritatilor competente informatii incomplete, in scopul de a disimula anumite situatii reale referitoare la activitatea de jocuri de noroc sau de a nu intra sub incidenta prevederilor art. 17 alin. (2);
Art.26. - (1) Reclama, publicitatea sau orice activitate cu caracter promoțional privind activitățile și jocurile de noroc pentru care nu există licență și autorizație, potrivit prezentei ordonanțe de urgență, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei și confiscarea sumelor provenite din activitatea contravențională.
Art. 26.1. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (4), (5) și (6) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, și cu amendă de la 10.000 lei la 25.000 lei, pentru persoanele juridice.
(2) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei neprezentarea administratorului societății sau a oricărei altei persoane care a fost convocată de către inspectorii O.N.J.N., în termen de două zile lucrătoare, pentru a clarifica aspecte legate de verificările în curs în domeniul jocurilor de noroc.
Art. 28. - (1) Controlul respectarii regimului legal al activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc.
(2) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Regulamentele de joc si cele de ordine interioara propuse de organizatorii de jocuri de noroc se aproba de comisie.
(4) Comisia poate aproba regulamentele de joc si/sau regulamentele de ordine interioara astfel cum acestea au fost propuse de organizatori, in forma modificata de catre comisie, sau le poate respinge.
(7) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru organizatorii de jocuri de noroc si pot fi atacate la instanta competenta conform legii.
Art.29. - (1) Pentru acoperirea riscului de neplata a obligatiilor fata de bugetul general consolidat, organizatorii de jocuri de noroc sau operatorii economici autorizati sa exercite controlul tehnic, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc de tip pariuri on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila, jocurile bingo organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila, jocuri de noroc on-line organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de tip internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila sunt obligati sa constituie un fond de garantie, pentru fiecare masina electronica cu castiguri, masa de joc din cazinou ori pentru fiecare locatie, dupa caz, pana la data depunerii documentatiei in vederea acordarii licentei de organizare a jocurilor de noroc, in favoarea organului fiscal teritorial la care sunt inregistrati, prin:
a)consemnare de mijloace banesti la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal;
b)scrisoare/scrisori de garantie bancara emisa/emise de o societate bancara. In continutul acesteia emitentul va mentiona expres ca se angajeaza irevocabil si neconditionat, renuntand expres la beneficiul discutiunii, opozitiunii si diviziunii, sa achite obligatiile fiscale restante in contul indicat de organul fiscal teritorial responsabil cu administrarea din punct de vedere fiscal a contribuabilului respectiv.
(2) In situatia in care in cadrul termenului de valabilitate a licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc organizatorul in cauza solicita acordarea altor autorizatii pentru exploatarea jocurilor de noroc sau suplimentarea numarului de
mijloace de joc inscrise pe cele in vigoare, dupa caz, este obligat sa reintregeasca, inainte de depunerea solicitarii, fondul de garantie existent.
(3) Organizatorii activitatii de pariuri sunt obligati sa reintregeasca fondul de garantie inainte de depunerea notificarii privind extinderea activitatii cu o noua locatie.
(4) Organizatorii au obligatia de a mentine sau completa fondul de garantie constituit la nivelul corespunzator numarului de masini electronice cu castiguri, mese de joc din cazinou sau locatii, dupa caz, pentru care detin sau solicita autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc.
(5) Neprezentarea documentelor care atesta constituirea sau suplimentarea fondului de garantie existent, conform alin. (1) si (2), atrage respingerea solicitarii sau, pentru organizatorii care se incadreaza in prevederile alin. (3), revocarea licentei acordate organizatorului in cauza.
(6) In situatia in care organele fiscale teritoriale vor utiliza garantia constituita in conditiile alin. (1)-(3), vor instiinta organizatorii despre acest fapt, organizatorii avand obligatia reconstituirii garantiei pana la primul termen de plata a obligatiilor care le revin fata de bugetul general consolidat.
(7) In situatia in care perioada de valabilitate a scrisorii de garantie bancara
expira in cadrul termenului de valabilitate a licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, organizatorul in cauza are obligatia de a prezenta o noua scrisoare de
garantie sau un alt document emis de societatea bancara, din care sa rezulte prelungirea acesteia, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de expirarea termenului de valabilitate a scrisorii de garantie bancara anterioare.
(8) Nivelul garantiilor pentru acoperirea riscului de neplata este urmatorul:
„(8) Nivelul garanțiilor pentru acoperirea riscului de neplată este următorul:
a) 167 euro pentru fiecare mașină electronică cu câștiguri sau post, după caz, al cărei proprietar este organizatorul ori 300 euro pentru fiecare mașină electronică cu câștiguri sau post, după caz, în cazul în care organizatorul o deține sub o altă formă, după caz, dar nu mai mult de 60.000 euro la nivelul unui singur organizator;
(10) Pentru neindeplinirea conditiilor prevazute la alin. (6) sau (7), comisia poate dispune masura revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc emise in favoarea organizatorului respectiv.
Art. 30. - (1) Pedeapsa aplicata persoanei juridice pentru savarsirea infractiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta este amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei si pedeapsa complementara a dizolvarii persoanei juridice.
(2) Dispozitiile Codului penal privind confiscarea speciala se aplica corespunzator pentru faptele penale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.

 

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram